01 April 2011

Perbezaan antara 3G vs 4G?

Minta maaf kerana saya terpadam info tentang perbezaan 3G dan 4G yang saya telah ditulis dalam post ini. Kesilapan teknikal berlaku semasa saya sedang menambah info teknikal 3G dan 4G ini dan tertekan ALT + A + DELETE dan nak di jadikan cerita, blogger terus automatik SAVE AS DRAFT. Terus tak dapat nak "Back" atau kembali ke laman sebelum terpadam. Harap maaf.

Saya akan cuba mencari jalan untuk mendapatkan post saya ini. Harap jika ada blogger-blogger yang pernah mengalami pengalaman yang sama dengan saya, boleh berkongsi cara untuk mendapatkan balik post saya ini.

3 comments:

Erk...tp 3G pon boleh dapat lebih dari 6Mbps....kalau dalam 3G tu sendiri ade features seperti HSPA.....maksimum kelajuan utk uplink sehingga 2Mbps manakala downlink boleh pergi sampai 21Mbps depands kepada berapa codes yg dieorg setup....so mr ceido nak cakap yg 4G tu adalah lebih tggi speed dia kan....tp most syarikat telco di malaysia mcm maxis,celcom,digi dan u mobile....maseh menggunakan 3G....sebab current situation dieorg cuba explore features2 dalam 3G seperti penggunaan frekuenzi.....dual carrier utk tampung permintaan internet berkelajuan tggi di malaysia...sebab nak buat tower 4G akan melibatkan kos yg lain yang mana lagi mahal.....

terima kasih ulasan yang bernas dari pakcik sallehandro..memang teknologi 3G ni leh sampai max 21Mbps tu...tapi kat Malaysia ni dpt selaju tu? Baik la pulak internet provider nak bagi kelajuan tu kat normal user...so by fact, sekarang ni orang da jemu dengan 3G yang hanya khabar sahaja laju tapi sebenarnya dungu..my 2 cent..hehe

malaysia memang macam tu. tunggu saleh jd menteri komunikasi (adeke?)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites