15 April 2011

Belajar bahasa jepun Peta Minda part 1

Satu lagi tips dari saya untuk mempercepatkan process pembelajaran bahasa jepun anda. Selain dari membuat To-Do List, anda boleh juga mengunakan peta minda untuk merekodkan apa yang anda telah belajar. Peta minda amat bagus untuk digunakan sebagai "tools" untuk menghafal. Anda boleh mulakan dengan menggunakan kertas putih dan buat lakaran peta minda dengan pensel atau pen bewarna. Setelah siap, boleh diletakkan dalam file untuk rujukan kemudian hari. Atau anda boleh "frame" kan peta minda tersebut dan gantung di tempat yang senang untuk anda lihat. Biar saya kongsi peta minda saya untuk part 1. Anda boleh muat turun dan print untuk kegunaan masing-masing. Jangan risau, saya takkan claim copyright. Sebab saya selalu amalkan "kalau nak cepat pandai, ajar kat orang lain dulu". Jumpa lagi!!!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites