07 January 2012

Astro B.yond: Mengawal TV anda dengan remote B.yond

Saya boleh katakan "Astro adalah satu keperluan bagi rakyat Malaysia" dan saya pasti ramai yang akan menyokong kenyataan saya ini. Kalau ada orang nak membantah atau nak kutuk kenyataan saya ini, saya tak kisah. Itu hak anda. Post kali ini bukan nak membincangkan kenyataan tersebut. Tetapi satu perkongsian dari saya untuk pengunjung blog ini yang menggunakan astro di rumah.

Saya nak kongsikan bagaimana untuk mengawal "volume" TV anda menggunakan remote control astro BEYOND. Senang sahaja caranya, orang yang tiada background engineering pon boleh buat. Cuma anda kena pastikan, setiap TV mempunya kod yang berbeza. Kalau ada dua TV di rumah yang  ada astro BEYOND, satu remote hanya boleh kawal satu TV sahaja. Lainlah kalau kedua-kedua TV adalah dari jenama yang sama. Ikut sahaja langkah di bawah;

List of codes

Sekarang remote control BEYOND anda sudah boleh control ON dan OFF TV anda. Teruskan untuk kawal VOLUME.

Tahniah, anda telah berjaya untuk membolehkan remote astro beyond anda mengawal ON/OFF, VOLUME dan AV INPUT. Semoga bermanfaat hehe

Kita masuk sedikit topic MBBJ, macam mana nak sebut astro b.yond dalam bahasa jepun? Sebutnya macam ni;
アストロ ビヨンド
Jumpa lagi next post.

7 comments:

Why did you steal my images and re-edit them?

http://stinkyfruit.wordpress.com/2010/02/13/astro-b-yond-volume-control/

Delete this blog entry

Sorry..i will delete it shortly..sorry again..

Thanks, feel free to delete my posts complaining about it.

It doesnt matter...that for crediting from your sites. At least, others may know from where I stole the info..hehe

mcm mana nak undo balik setting ni

haah laaa..dh tau x mcm mane nk undo blk? help plizz..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites