04 November 2011

Erin Challange - Nihongo Dekimasu

Hari ini terjumpa satu website menarik dan saya ingin kongsikan bersama pembaca blog ini. Apa yang menarik bagi saya adalah pendekatannya untuk belajar bahasa jepun sambil menonton situasi sebenar. Macam tengok drama jepun tetapi informasi yang padat dan penerangan yang jelas tentang tatabahasa jepun. Dalam drama ini, Erin membawa watak utama, datang untuk belajar di sekolah tinggi jepun, di mana dia membuat kawan dengan rakan sekelasnya. Dia bersosial dengan rakan-rakannya dan belajar cara hidup di Jepun.


Anda boleh menonton video-video pendek yang ada di dalam website ini sambil melihat terjemahan (kanji, hiragana, katagana dan bahasa inggeris). Selain daripada itu, anda boleh mempelajari cara perbualan harian mereka, di dalam waktu yang sama menghayati sepintas lalu kehidupan masyarakat jepun di sekolah. Terdapat 25 episod yang anda boleh tontoni di dalam website ini. Anda boleh juga tengok di Youtube. Hanya gunakan keyword, Erin Challenge ataupon Nihongo Dekimasu.


Setiap epidod juga akan disertakan latihan, skrip dan drama versi mangga, yang menarik minat saya untuk berkongsi dengan anda semua. Selamat melayari website tersebut dan selamat menonton!!

Website: https://www.erin.ne.jp/en/

1 comments:

hello, saye minat sangat bahasa jepun ni.. tapi xtahu nk blajar macam mane.. klu boley saya nk belajar dgn encik.. boley x...??? ni email saye.. zainuddin_razali91@yahoo.com.... watashi wa nihongo ga suki desu...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites